Rezumat live-ul 2, pct. "E" & "S"

      Vinerea trecuta am avut live-ul doi, dupa salutat si introducere am discutat despre regulile de dresaj - schimbarea vine din celalalt capat al lesei decat ai crede tu

Le gasiti mai jos in scris iar in live, de la minutul 45 va rog sa reascultati ce am vorbit pe marginea lor.

Idei principale. Reguli de respectat pentru o buna relationare

              Primul lucru care trebuie retinut este ca ar fi bine sa ii placa atat cainelui cat si tie ceea ce se intampla, si daca nu ii place, atunci trebuie sa gasiti modalitati mai bune de lucrat cu el.

               Regulile sunt bune, va ajuta sa inteleaga cainele anumite cerinte pe care le                     avem de la el. Trebuie sa aiba in primul rand caracter constant, adica daca odata am hotarat ceva, asa ramane, pentru oricine din familie, si din afara ei. Consecventa!

              Sa nu uitam, sa recompensam ceea ce ne place mai degraba decat sa                             pedepsim ceea ce nu ne place. Sa avem grija ce asocieri fac cainii nostri. Asocieri pe care ni le dorim, sau din contra. Rabdarea este baza.

12 REGULI

1) Asigura-te ca e distractiv pentru amandoi

2) Actioneaza progresiv - daca nu face bine la un anumit nivel >> stop! nu recompensa si incepe din nou, de la o comanda mai simpla

3) Foloseste comenzi dintr-un singur cuvant

4) Dreseaza-l intr-un mediu linistit, macar la inceput, fii progresiv catre locatii mai complexe si mai stimulative

5) Executia corecta trebuie recompensata rapid, de la o jumatate de secunda dupa actiunea corecta, pana la maxim 2 secunde dupa aceasta

6) Invata mai repede daca ii dai recompensa potrivita - adica: mancare, jucarie, dragalit,etc, si desigur cu timpul, le vei face toate, intermitente

7) Asigura-te ca recompensa are valoare - de exemplu daca i se potriveste mancare, ceva delicios la care sa nu poata rezista, daca ai mers pe jucarie, o jucarie ce o adora si o primeste doar in acest context

8) Cand incepe sa faca bine comenzile poti incepe sa le dai cu voce mai joasa

9) Dupa ce a invatat de la o persoana, incepe sa pui si pe ceilalti membrii ai familiei 

sa dea comenzi

10) Cat de bine si cat de corect face cainele tau tine doar de intensitatea dresajului, adica, daca face numai cand are chef, trebuie sa incepi din nou, aplicand toate aceste reguli

11) Cu cat un comportament nedorit este facut, permis de mai mult timp, cu atat iti va lua mai mult sa il schimbi

12) Pedeapsa nu functioneaza, opusul recompensei nu e pedeapsa, ci nerecompensarea.

             La minutul 33 vorbim despre : impulse control. Neaparat sa va uitati la video-urile despre acest exercitiu de baza, am tot discutat despre importanta lui. Trebuie lucrat mult, caci trebuie sa va iasa perfect pentru ca restul sa functioneze cum trebuie.

In grupul mare avem impulse control cu Torin, un mare agitat >>>

https://www.facebook.com/groups/136487693726439/permalink/291329268242280/

si bineinteles, cele 3 materiale gratuite primite ca link la inscrierea la curs sunt tot despre impulse control, un video cu prezentarea ca teorie, un video cu executia exercitiului in casa cu Godzilla, un pitbull si un video afara, de fapt cu bonus, si la poarta, cu un metis de beagle. Toate trei sunt aici https://www.dogcamp.ro/materiale-gratuite

Apoi vorbim despre Hannah si exercitiul cu ea din webinarul 3, idea e ca recompensa nu vine de fiecare data la fel, cateodata isi ia si un jackpot cainele, e un subiect atins in webinarul 3 cum si ziceam, webinar care acopera chiar punctul "E" Enrichment, webinar pe care vi-l recomand de revazut integral, il gasiti aici https://youtu.be/BojfDEjSV8g iar Hannah este de la minutul 40:54 link direct acolo: https://youtu.be/BojfDEjSV8g?t=2454

De la o ora si opt minute in live, deci imediat dupa discutat cam 5 minute despre exercitiul cu Hannah, discutam despre "E" Enrichment si am promis niste link-uri de vizitat, sunt grupuri de Facebook despre acest subiect si au si exemple, jocuri, proiecte DIY cu jucarii, cum aveti si voi tema sa faceti asa ceva. Avem pentru voi si un exemplu cu un coleg de grup care a facut un asemenea proiect pe grupul mare unde este si moderator.

Exemplul lui de jucarie DIY este acesta 

https://www.facebook.com/groups/136487693726439/permalink/594204411288096/

 

si avem si un live scurt cu alt exemplu de jucarie facuta, la seminar, acesta

https://www.facebook.com/100000853663129/videos/2156257471079354

 

iar grupurile de Enrichment sunt

https://www.facebook.com/groups/2326424080971527

https://www.facebook.com/groups/1036238453218381

https://www.facebook.com/groups/canineenrichment

https://www.facebook.com/groups/1747279312231501

link cautare dupa #sambatafaracastroane in grupul mare

 ->> https://www.facebook.com/groups/136487693726439/search/?q=%23sambatafaracastroane

link jucaria Kong explicata https://youtu.be/LwZI1isnvPQ 

despre Enrichment in afara de webinarul 3 ce scriam mai sus, avem si un live cu Vlad tot pe grupul mare 

https://www.facebook.com/vlad.vancia/videos/2252711541434108

se intra in subiect pe la minutul 7:30 si pentru cine nu stie, Vlad este un fel de psiholog canin la Societatea Romana de Antrozoologie care se ocupa cu promovarea, sustinerea si cercetarea unei interactiuni sanatoase intre oameni si animale.

De la o ora si 16 minute pe live-ul nostru de vineri, trecem la punctul "S" Stop greseli 

E vorba de conditionarea operanta, chestii tehnice intai. Este o forma de invatare asociativa intre comportament si consecinte. 

1:21:50 in live vedem panoul conditionarii operante, este vorba de procesele de educare si educatie prin care cainii trec si avem si unele exemple >>

un filmulet explicit si poate va regasiti un pic in el ca situatie, si sa nu procedati asa!

https://youtu.be/WipWBPPa99Q

si tot de la ei acest film, un pic mai serios

https://www.youtube.com/watch?v=6xaM6m8NpAQ Operant Conditioning in Dog Training

Running Dog
Running Dog
Running Dog
Running Dog